Zwem & Zen

tumblr_static_tumblr_head

Hola! Qué tal? Ik ben weer terug van weggeweest, terug uit het fijne Spanje. Ik voel me een herboren mens. Deze vakantie was echt hard nodig want mijn stress level was veel te hoog. Met mijn 40 uur durende werkweek en het sporten wat ik er nog bij deed, liep mijn emmertje even over. Daarnaast komt ook de bruiloft nog eens heel erg dichtbij. Ondanks dat het allemaal leuke stress is, is het wel stress. Tijd voor vakantie. De vakantie werd ingeluid door 4 dagen Zeelst kermis. Een van de leukste dingen van het jaar en iets waar ik altijd heel erg naar uitkijk. Na 4 dagen feesten en wijntjes drinken stapte ik met 3 vriendinnen op het vliegtuig richting Malaga, om daarna met de bus richting Torremolinos te gaan.

Ik ben zo iemand die het zonde vind als ze op vakantie niets van het land of van de stad ziet. Met die reden had ik, voor we vertrokken, al wat tips en ideeën verzameld. Één ding was zeker, we zouden een plaatselijk wit dorpje op gaan zoeken en misschien was Malaga ook nog wel een leuk plan. Plan ja, PLAN. Weinig plan hadden wij toen we eenmaal op plaats van bestemming waren aangekomen. Ons plan bestond enkel nog uit het strand en het zwembad. Ik heb werkelijk NIETS gezien van Torremolinos, whatsoever. Maar weet je wat? Het was héérlijk om niets te moeten doen. Opstaan om te ontbijten, naar het strand, gaan lunchen, terug naar het strand, een plons in het zwembad, douchen en een restaurant zoeken om te gaan eten. Af en toe deden we eens gek en dronken we nog een kan Sangria op een ander terras, namen we een cocktail of besloten we waterpijp te roken. We hadden net zo goed Truus, Bep, Sjaan en Berta kunnen heten, de brave en rustige meiden uit Brabant. We leken wel een stel oude wijven. De laatste dag vroeg iemand ons waar ze goed konden stappen en wat we allemaal hadden gedaan. Eh, niets eigenlijk. Ook prettig, niets doen. Eindeloos boeken lezen op het strand (de nieuw Harry Potter: like!) en vooral niet teveel bewegen. De laatste dagen was het 40 graden en zaten de 4 grootste zonaanbidders gewoon lekker onder de parasol. Vooral niet opstaan, want het zand is tering heet en binnen 5 seconde heb je je voetzolen verschrompeld. Toch lastig om met verkoolde voeten te lopen.

Na de tweede dag moest ik mezelf al meteen een halt toeroepen. Ik ben het niet gewend om constant in gezelschap te zijn met het eten. Normaal gesproken eet ik mijn ontbijt alleen en mijn avond eten, daarnaast haal ik niets in huis waar ik me aan zou kunnen vergrijpen. Nu waren we met 4 personen en de ene wilde die chips en de andere die nootjes of Nutella tijdens het ontbijt. Ineens waren daar al die verleidingen die ik normaal niet heb en ik merkte dat ik me helemaal liet meeslepen. Chips eten op het strand, friet opeten welke bij de lunch geserveerd werd en veel meer eten dan ik gewend ben van mezelf. Op het moment dat ik daar dan over na ga denken begin ik helemaal te flippen want ik wil niet meer terug naar waar ik vandaan kwam. Ik wil niet kilo’s aankomen op een vakantie van 11 dagen. ‘Ik moet echt even opletten met eten nu…’ kondigde ik aan. Waarop gereageerd werd dat het toch wel mee viel… Nou ja, het kan erger, maar het is niet zoals ik normaal eet en beweeg dus ik moet gewoon een beetje oppassen. Ik heb nou eenmaal de gave om in een korte tijd veel aan te komen en dat wilde ik echt niet! Toch had ik het idee dat het wel meeviel aan het einde van de vakantie, ik had niet echt het idee dat ik mega was aangekomen en eenmaal thuis heb ik me toch gewoon maar gewogen. Ik was prettig verrast toen ik maar 0,6 kilo was aangekomen, dat heb ik best netjes gedaan vond ik zo. Zodra ik weer ga sporten en normaal ga eten is dat er alweer af.

Verder was het een leuke vakantie met een hoog lach-gehalte en heel veel nieuwe woorden waar ik nu al niet goed van wordt. Bedankt daarvoor Cilla. Van het inkleuren van Dani’s tatoeage tot Cilla’s trekoog, van de stoelendans boven ons tot met zijn vieren in één bed snapchatfilters uittesten en huilen van het lachen, van het vallen tussen het bed van Femke en Cilla tot het verwisselen van schilderijen midden in de nacht, van het schuin moeten zitten op de wc tot het exorcisme van de douche, van het invlechten van Femke’s haar tot dat ene 6-jarig jongetje die telkens op de rand van het zwembad lag… Ik had het allemaal voor geen goud willen missen en ik ben zo blij dat ik me nu helemaal zen en uitgerust voel! Sowieso doet de vakantie aan zee dat met mij, van de zee word ik instant rustig. Ik had het echt nodig. Maar nu mogen we weer aan de bak.

Nog maar heel even en de bruiloft  van Ellen en Eva staat voor de deur. We moeten nu meters gaan maken en gelukkig lukt dat ook. Alles lijkt op zijn plaats te vallen en daar ben ik erg blij om. Mijn zoektocht naar een jurk is voorbij. Ik ben eindelijk geslaagd. Ik heb schoenen, een kapster die mijn haar en make-up doet. Check, check, check. Er moeten nog een paar laatste dingen gedaan worden, we moeten een paar dingen nog bestellen en dan is het al bijna zover. Gek dat iets waar we zo hard voor hebben gewerkt nu bijna daar is. Ik ben de 25 kg die ik afgevallen wilde zijn voor de bruiloft kwijt. Kortom, alles gaat nu even lekker. Ik mis Manon wel al, maar ik krijg er ook weer tijd voor terug om bij Eva in de les te staan. Iets waar ik ook intens van geniet en wat ik nu weer 3 keer in de week mag gaan doen. Er komt een drukke tijd aan, maar ik ben weer helemaal opgeladen en klaar op er tegenaan te gaan. Gelukkig zijn het vooral een hoop leuke dingen: het vrijgezellenfeest, de bruiloft, personeelsfeest, vriendinnenweekend en een hoop andere leuke bezigheden. Maar ook vooral knallen. Lekker sporten, goed eten en drinken en tegen de tijd dat ik weer op het strand lig (in mei op Curaçao) zie ik er gewoon weer een beetje beter uit.